10 makkelijke eiwitrijke snacks

Je de hele dag fit voelen zonder al te hoge energiepieken- en dalen is voor een groot deel afhankelijk van wat je op een dag binnen krijgt. Gedurende de dag gezond blijven eten, zonder dat het al teveel tijd kost en je collega’s je gek aankijken (‘’wat heeft ze nu weer in dat trommeltje zitten?’’) kan soms nog knap lastig zijn! Hieronder vind je 10 eiwitrijke snacks die makkelijk, lekker en snel te bereiden zijn en ervoor zorgen dat jij easy aan je eiwitten komt!

1. Gemixte noten
Makkelijker kan niet.. Kies voor verschillende soorten noten, met in ieder geval amandelen en pistachenoten, daar zitten de meeste eiwitten in.

2. Gezonde milkshake
Maak een lekkere, gezonde, eiwitrijke milkshake met 1 banaan, 1 eetlepel (100%) pindakaas, en 250ml (chocolade) soyamelk. Voeg eventueel wat ijsblokjes toe. Even in de blender en klaar is kees!

3. Eitje
Zo simpel en lekker! Kook aan het begin van de week wat gekookte eieren, bewaar ze in de koelkast en je hebt altijd een makkelijke en gezonde snack op voorraad. Doe ‘m in een bakje met wat groente en je hebt een lekkere to-go-snack!

4. Overnight oats
Deze snack maak je een avond van te voren. Mix 50 gram havermout met 250 ml water (of soyamelk als je dat lekkerder vindt). Voeg eventueel wat cacao toe, of prak er een banaan doorheen. Laat ‘m een nachtje in de koelkast staan. Mix dit met een paar walnoten en je hebt een lekker, vullende snack.

5. Kaas! Echt? Ja echt!
Dat kaas een bron is van vetten hoeven we je natuurlijk niet meer te vertellen, maar heb je hüttenkäse wel eens geprobeerd? Deze kaas bevat relatief weinig vetten. Super lekker op een rijstewafel, of mix wat hüttekäse met wat fruit zoals blauwe bessen.

6. Humus
Verplaats je gebruikelijke bakje chips op zaterdagavond voor een bakje groentesticks met humusdip en je hebt lekker iets te snaaien tijdens de film 😉

7. Rijstewafel met kipfilet
Gemakkelijk mee te nemen en lekker als tussendoortje tijdens het 4-uur-cup-a-soup-moment!

8. Pompoenpitten
Zou je in eerste instantie niet verwachten maar een handje pompoenpitten zit vol met eiwitten en zit laag in calorieën! Ideaal dus als snack of door je kwark.

9. Komkommerpizza
Beleg sneetjes komkommer met bijvoorbeeld zalm of tonijn. Je hebt een leuke, feestelijke snack en krijgt gelijk heel wat eiwitten binnen! Ideaal.

10. Kipfiletrolletjes
Rol een augurk of schijfje avocado in een plakje kipfilet en je hebt een heerlijke, makkelijke snack.

 

 

Meer info of hulp nodig bij het vinden van voeding dat bij jouw lichaam past? Klik hier.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.