De juiste snack kan gewichtsverlies bevorderen!

cashewnotenWil je wat gewicht verliezen, maar kan je maar niet stoppen met snacken? Misschien hoeft dat ook niet! Wanneer je de juiste snack uitkiest kan dit zorgen voor een langer verzadigd gevoel volgens Roberta Re, Ph.D., nutrition research manager aan het Leatherhead Food Research in Surrey in Engeland. Snacken speelt volgens Re een grote factor bij het aankomen in lichaamsgewicht. Wanneer je echter kiest voor bijvoorbeeld (ongezoute) pinda’s, noten of andere vezelrijke snacks, dan kan dit ervoor zorgen dat je totale voedselinname over de dag daalt. Re haalde een onderzoek aan waarin deelnemers als ochtend snack amandelen aten, de deelnemers bleken hierdoor een langer verzadigd gevoel te hebben en minder calorieën te eten tijdens de lunch en avondmaaltijd. Kleine kanttekening die hierbij gemaakt moet worden is dan pinda’s en noten vaak van zichzelf veel calorieën bevatten. Ze zitten echter wel boordevol met gezonde (essentiële) voedingsstoffen. Ruil dus de chips of snoep in voor pinda’s, noten of iets vergelijkbaars om een stap in de juiste richting te maken. Maar ook hier geldt: snack met mate, enjoy!

Institute of Food Technologists (IFT) (2013, July 16). The right snack may aid satiety, weight loss. ScienceDaily. Retrieved July 18, 2013, from

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.